-->

Pages

December 31, 2012

My top 5 Beauty & Fashion gurus on Youtube 2012

I was planning to put up a blog post today to mark the end of 2012 on my blog and I was thinking and thinking of what to post exactly... all the while watching youtube videos. I have at least 10 youtube videos opened now because my subscription feed is flooding with Christmas Haul videos and Make-up tutorials for New Year's Eve. So for the final day of 2012, I think it would be fun to share with you guys a few of my most favorite youtubers that I 'discovered' this year!

Source: (link)

Youtube username: HelloKatyxo

Katy is probably my most favorite out of all because some of her videos are quite different from the others that I've seen and she gives great advice to young girls out there too. I'm pretty sure a lot of younger girls watch her videos based on the questions she gets asked on her Tumblr page. I was in a dilemma coz I wasn't sure if I want to share her channel with you guys because I want her all to myself #wtf but then she deserves better so there you go. I like her honesty and she's doesn't do a lot of sponsored videos, which is great because they can get annoying after a while. It really gets to me when a youtuber upload videos after videos of advertising sponsored products.

Source: (link)

Youtube username: shaaanxo

Shannon is from New Zealand and I love listening to her talk. haha She's another youtuber just like Katy who doesn't give two sh*ts about what others think of her and just kept doing whatever makes her happy and content which is pretty inspiring if you ask me. Shannon has a pretty mature personality and it's so hard to think of her as only about 2 years older than Bethany Mota (Macbarbie07) because well, you have to admit Bethany acts like a kid sometimes. Which is also entertaining to watch lol. Anyways, Shannon makes really great videos and tutorials. I especially love watching her tutorials because she is good at what she does! You guys should go watch her weight loss video, it currently has over 1.7m views!

Source: (link)

Youtube username: Arose186

I love Arden's quirky personality! She's always so bubbly and happy in her videos you can't help but feel the same way. The only thing that bugs me sometimes is the messy bedroom behind her but who am I to say anything about it, right? Not my bedroom, not my problem. Apart from that, I love watching her haul videos as well as her tutorials. She likes the neutrals and mainly stuck with them and I think they suit her green eyes really well!

Source: (link)

Youtube username: Stilababe09

I mainly watch Meredith for her fashion videos. I don't know the exact term of her fashion sense but I'd like to think of it as Chic and Preppy. Her personality reminds me of Bethany (Macbarbie07) being all cutesy and stuff in her videos which I don't really mind but I think both of them are gonna be 18 next year? Yikes. I love her hair though, she'd totally pass as a mermaid.

 Source: (link)

Youtube username: MarissaLace

I just recently subscribed to Marissa the past few months so I don't really know much about her except that she's friends with sarahbelle93x on youtube I believe and maybe Meghanrosette too. Anyways, she is one of the few beauty gurus who uploads both beauty videos as well as health videos. I don't know bout you but I really enjoy watching health videos, especially on the food that the person normally eats. I hope that's not weird haha Marissa just started becoming a vegan a month ago and she recently put up a video about it. I'm not quite sure how I felt on being a vegan. I think the most I'd go for is to be a vegetarian. So, props to her!

Apart from these five, there are also other channels that I stumbled upon and am now loving like CosmeticsCharlotte72, SecretLifeOfaBioNerd (I love her!!), WildYoungThing, breelovesbeauty (Another guru who posts health videos!) and clothesencounters (Love watching her thrift store hauls!). I can list up to 50 but I think 10 is enough for now. As you can probably tell, I have no life and I live on youtube. Lol 

That's about it really. Here's to wishing there'd be more beauty gurus on youtube worth mentioning next year! 

December 25, 2012

OOTDs: There's something about tights

Merry Christmas and happy holidays guys!

Figured I should put up a blog post tonight just because. Even though it's Tuesday today, it definitely felt like a Saturday! Which is good because we all know not everyone gets to enjoy Tuesday like it's Sat! So let me just soak this feeling in for a minute....

That felt great. lol

Anyways, I have two outfits to share today and in both of them I was wearing leggings! I have been obsessed with them lately because one, I ran out of fitted jeans to wear. Most of my jeans are straight-cut which annoys me coz I prefer them to be fitted like skinny jeans. If you are my size you'll know how hard it is to find skinny jeans that fit nicely! So leggings it is! And two, they are just too darn comfortable.


 

I wore this to my cousin's baby's one month old celebration at the Cottage restaurant in Kb. I was in a rush prior to leaving because I spent too much time on my hair lol So I threw on the first thing I see which is this checkered shirt I bought at Hua Ho for 50% off during their year-end sale. Got them shorts at iTop. 

I thought I might be a little overdressed for a baby's celebration dinner but turns out some of the ladies even wore evening dresses so I might be just a tad under dressed instead. haha

FOTN:


 
My unbalanced eyes said hello. 

I was trying out Revlon's whipped foundation here and I think I quite like it! Review will be up soon!


 I had to accompany my mom to Miri the other day coz she joined a singing competition at Permy Mall. The competition literally took place in the middle of the mall! They have this huge space on the first floor and a stage was set up and they just sang there. Anyway, I knew it would be a long day so I opted for something with maximum comfort. I'm wearing a sheer blouse from iTop (surprise, surprise) which has this really pretty lace detail at the collars and the top of the shoulders which you can't see in the images above. I paired the top with my torn leggings and Dr. Martens inspired booties.


You can see my bro Stephen's reflection in the TV. He is responsible for most of my OOTD shots so if you find them blurry, blame him! haha

 My FOTD:

Before and After 

I'm also using the Revlon Colorstay Whipped foundation here. Pretty good coverage!

We went to Parkson last and I thought I'd go crazy once again in Sasa so I didn't spend that much before we went there just in case I wanted to get something stupidly expensive but I surprised myself once again coz I didn't get any makeup at all this time! I might know myself as much as I thought I did. In the end all I got were some shorts by Tommy Hilfiger which are super comfy I can't even! And also some other random stuff like a book and also a bag of cookies from Famous Amos which isn't much because pretty much everywhere you go you'll see the huge 'SALE' sign. I think it's because everything looked so good I wanted them all so in the end I didn't get any.

December 21, 2012

Revlon Lip Butters: Cherry Tart & Tutti Frutti

If you don't already know, I am obsessed with Revlon Lip Butters. I like how they are so creamy and yet still pigmented enough to use as a lipstick. They also give off a glossy finish which saves me the use of any lip gloss. Perfection in a tube is what it is!

For this year's Salebration, Guardian is having a buy 1 free 1 promo with them lip butters so I decided to finally pick up Tutti Frutti which is this pretty orange color as well as Cherry Tart, which is a very wearable reddish color. I got them both for the price of one at B$15.90. The Salebration will go on till 13th Jan next year!

Revlon Lip Butters in Cherry Tart and Tutti Frutti

Revlon Lip Butters in Cherry Tart and Tutti Frutti

I can't get over how gorgeous their packaging is! I've also written reviews on a few other lip butters by Revlon. These lip butters may not last for a very long time but they're well worth it, I think! I guess the only downside to them is that they don't have that much product in each tube.

Check out my blog post on Revlon Lip Butter in Sugar Plum here!

Check out my blog post on Revlon Lip Butters in Strawberry Shortcake and Lollipop here! 

 
Revlon Lip Butter in Cherry Tart

 
Revlon Lip Butter in Tutti Frutti

For months I have been searching for the perfect orange shade for the lips and a few of my friends have recommended Tutti Frutti to me. Since then I have owned a couple of orange lip products but still I don't think they suit me that well. Maybe I'm just too fussy but I am also stubborn. Tutti Frutti is really pretty and I'm sure it looks great on other people but once again I find that I'm not in love with how it looks on me. So that's it guys, I'm putting a stop to my quest in finding the perfect orange shade. haha I currently have about 4 orange lip products that I need to use up before I can even think of buying another one!

On the other hand, I love Cherry Tart! The color comes off less pigmented than it is in the tube and it gives the lips this plush look like you've been using a lip plumper! Cherry Tart seems to go on smoother than Tutti Frutti too somehow.

Swatches of Cherry Tart and Tutti Frutti

 If you haven't tried any of these Revlon Lip Butters, I suggest you go and buy yourself some before the end of year sale is over! Trust me, you're gonna love it!

December 17, 2012

My Christmas Wishlist!

I thought I'd be good with updating the blog this holiday season but I am so wrong! lol Most of the days I find myself so preoccupied with things that are currently going on in my life and it makes me forget that I have a blog. Yikes! Anyway, I recently read Jesmine's blog post on her Christmas wishlist and she tagged me so I guess I'm gonna do one! Even though my family don't celebrate Christmas, I really enjoy the Christmas spirits in the air every holiday season and many a times I'll be belting out Christmas songs in my bedroom while I do whatever like cleaning my room or folding the laundry. lol

Anyway, here's my Christmas wishlist!


1. Urban Decay Naked Palette 2
I've been wanting this ever since its release a year ago! Tbh, I've had many chances to grab it but I don't know why I keep putting it off. I think part of the reason is because I already own the Naked Palette 1 and I know I don't need this. But I just want it. I have a feeling I'm gonna cave in and buy it once I'm in KL doing my SEP (fingers crossed) but for now I'll just stare at it longingly lol

2. Sigma Essential Kit - Mr. Bunny
 This is another one of those things that I really want but don't really need! The Sigma Mr. Bunny kit is made of synthetic hairs and I'm so curious as to how it's gonna work on the face. The only synthetic brushes that I currently own are foundation and concealer brushes. And of course, the stippling brush. Was deciding between this kit or the Real Techniques brush kit but I opted for Mr. Bunny because most of the brushes I own are from Sigma too!

3. Miss Dior Cherie by Christian Dior
I love this!! If heaven has a scent, it would smell like this lol ChloĆ© is not bad too but I think I'd still prefer Miss Dior Cherie.   

4. The Maze Runner Trilogy
This is one of the book trilogies recommended by Elle Fowler and it's another one of those dystopian stories. They said that if you're into The Hunger Games, you'd love this and after watching Elle's review of The Maze Runner on her vlog channel, it's all I can think of! Best Eastern isn't selling them for now but you can request for special order. 

5. Nike Yoga Mat
This is definitely one of those things that I don't need. lol because I already have 3 or 4 yoga mats in my home but this is different! This is Nike. hahaha

6. Nike Cross-Training shoes
Been meaning to buy myself a pair of cross-training shoes for a while now. I don't know why but I'm really into Nike, much more than the other brands and I think Federer might have something to do with it haha anyhow I notice that I still prefer the clothes and stuff made by Nike more than the other sports brands. I've currently been doing more indoor sports like zumba, aerobics and cross-training so these are perfect for the workouts, I think. 

7. Skindinavia No More Shine Finishing Spray 
This product has been raved time and time again by every single beauty guru I've watched who has used it. It sounded like magic potion to me and I want it. 

*** Forgotten to add one more to the list which is the Polar FT4!!

 
I WANT THIS.
  
Thanks for tagging me, Jesmine. It's so fun brainstorming stuff that I'd love to own someday but at the same time, it's kinda depressing because I can't have them right now. haha 

December 13, 2012

OOTDs, Sims 3 + other updates

So I've been meaning to update my blog last night but ended up playing Sims 3 instead! lol My brother Stephen just recently downloaded it and he played the one with the vampires and werewolves but I prefer sticking to the basics so I played the regular Sims. I think it's kinda sad and funny at the same time how people like to waste their lives away by watching game characters live their lives. There's just something about controlling these avatars that is so appealing to everyone and I think part of the reason is because IRL you can't control every aspects of your life unlike Sims and that's what made the game so addictive.

And yeah... that was what I was up to recently. Moving on to the outfits!

Finally wore them booties!


The other day I had to renew my passport and I wore this out. I think I'm a little overdressed for a passport photo haha but I've been dying to wear these floral jeans out for weeks! When I first bought it at iTop I honestly thought I'd wear it all the time but as it turns out, patterned pants are really hard to style and I hate having to think so much when I'm preparing to go out. Ain't nobody got time for that! lol Plus is it just me or do they look like pyjama pants?? They are made of denim, I promise! 

Anyway, me and my mom renewed our passport in the Bandar office coz we were heading up anyway so we decided to just go ahead and renew them there. Magaddd they have the longest queue! We were there about 45 minutes before they opened during lunch time and there was already a queue outside the office. We literally ran in to get our numbers when the office re-opened and 15 minutes later, they stopped giving out the numbers and anyone who comes in after will have to come back tomorrow to get their passport renewed. And that was only 1.45pm. The KB office suddenly seems very tame to me lol

Top is from Shop Laurella!

 

I wore this out last weekend for a movie day out with the siblings. I got the bodycon skirt from Amicion at The Mall and I love it! It's really versatile and extremely useful especially if you wanna put on some leggings with a cute top but still wanna hide your butt. If I'm not mistaken I got them for only B$19 and they came in all colors of the rainbow including black and grey! So glad I found it.

We watched Rise of the Guardians and I love it!!! It's my favorite holiday movie! Beats so many other Christmas movies like Elf, Jingle all the way and even Love actually. I'm not sure if Rise of the Guardians count because it's basically a 3D-animation but it's so good and definitely beats last year's holiday 3D-animation, Arthur Christmas! Go watch it if you haven't already, I promise you'll fall in love with the main character as well as the other characters. I love Sandy! And the Tooth fairy! And even the Easter Bunny haha

We grabbed a few bites before the movie started and I have a bad habit of taking shots of food so here you go.

Pancakes!
 
 French fries topped with Parmesan cheese

 FOTD. Used some purples and blues from one of my Sleek Palettes, Bad Girl.


 I've also been watching The Walking Dead game walk-through on youtube and it's really good! It feels more like a movie than a game, seriously. I'm currently on episode 3 and one episode can run as long as 2.5 hours! It's just like watching a TV series haha Apart from that, since I'm pretty free this holiday, I started watching 2 broke girls. The brunette in the sitcom really reminds me of Amanda Seyfried. I can't say I'm in love with the show though, it kept me entertained but it's nothing compared to Modern Family, HIMYM or even Big Bang Theory!

December 8, 2012

Skin79 Chiffon Sponge demo

I finally got the Skin79 Chiffon Sponge a few weeks back! Initially when I wrote the Skin79 BB Mousse review, I didn't even know they sell them in the store! haha Anyway, I was lucky enough to be able to try it out firsthand. 

Skin79 Chiffon Sponge

 
Skin79 Chiffon Sponge

You are supposed to use this sponge for smoother application of the Skin79 BB Mousse. I have a few people asking me exactly how and what I used to apply the mousse and so I thought there really is no better way to show you guys how I use this Chiffon Sponge than a video so... I made one! This is the actually my first time filming so please be nice!!

 Skin79 Chiffon Sponge Demo
 
Before using the sponge, I run it under the sink and let it soak and then squeeze out the excess water. The reason I did this is because when you use a damp sponge for your BB application, you tend to use less product and it also helps with blending and giving off that dewy and fresh look on your skin! 
 
The tip of the sponge is perfect for use around the nose area as well as under the eyes. I use patting motion to apply the BB Mousse and also used some rolling motion to smooth the product out. I think the base of the sponge is perfect for blending everything out!
 
 
Here's a pic I took after applying Skin79 BB Mousse with the Chiffon Sponge. No finishing/setting powder.
 
Skin79 Chiffon Sponge 
 
The Skin79 Chiffon Sponge retails for B$16.90 at the Skin79 stores in Kiulap mall and The Mall, Gadong. Pretty decent price compared to the beauty blender which retails for nearly B$40 and does basically the same thing! 
 

December 5, 2012

End of year Salebration! + Haul

I went up to bandar last weekend to hand in my hostel key for this semester and as I am typing this I just realized that I still have a whole case of water I've forgotten to take home with me! It's still currently sitting at the corner of our cafeteria, where many of us stashed our drinks because we are too lazy to carry them up into our rooms. Um... I think I'll just leave it or pick it up another time. lol

Anyways, the annual end of year Salebration just started so James, the siblings and I decided to browse around town to see 'what's out there'. Hua Ho is having a sale on cameras, video cams and the sort. Sharon bought James a Nikon Coolpix AW100 for less than B$100 the usual price! Pretty good deal if you ask me.

Here's my get-up for that day:


 

 

I really like this sheer flowy top that I recently purchased at iTop! There's also this cute pink zipper detail at the back. I bought this because it came to my realization recently that I don't own any basic colored tops! Specifically black and white. I think I've never bought any white tops because I knew how easy it was to get them dirty and me being the klutz that I am, I knew for sure I'd get some stains on them by the end of the day. (I was right, by the way. We went to Kaizen Sushi at Waterfront and I got them sauce on my sleeves. fml!!!!)

Sharon said I looked pretty here because you can't see my face. Mean of her but I think it's so funny lol

Being all tourist-y at Yayasan!

Trying on a pair of heels at 70% off! I bought it in the end hehe

Me, Sharon and Stephen

James, Sharon and me at Kaizen Sushi Waterfront

Food pics!! I have no idea what the names of these are but they are so good!


This I know lol you can never go wrong with Salmon Sashimi!

Avocado + Salmon salad


 
Matcha ice cream with red bean!!! I think they gave us at least two times the serving Excapade usually gives. Totally worth it!

Fried chix with cheese. So sinful...

 
Fried lotus. This is good!

Even their plain vanilla ice cream is out of this world.

This was actually the first time I've been to Kaizen at Waterfront. We went there at 6pm sharp when they just opened but even then all the seats were already reserved! So we ended up just sitting by the bar, which is kinda awkward for me because the chefs are making sushi directly in front of me. A few times I looked up and caught one of the chef's eyes. *Smiled awkwardly with food in my mouth and looked back down.*

Here are my purchases of the day!

 One of Guardian's offers is Buy 1 get 1 free for their Revlon Lip Butters! Will put up a review soon, stay tuned guys.


This is prolly boring to you but it's my most exciting purchase I think! lol Just because I never invested in sports clothing before. Even if I choose to buy some, I'd go to some random department store, grab a couple of clothes/pants and head to the counter. Never really cared much for sports clothing but since Hua Ho was having a sale on their sports gear and stuff, I decided to get some pants. They are so darn comfortable!! Love itttt. Still pretty expensive though, at 20% off.

  These were the heels I was trying at Big Foot. Or was it Big feet?? lol I got them at 70% off for B$20!!

I. love. these.!!! I was watching fashion videos on youtube and a lot of gurus were wearing them and I think they were the cutest thing! Was so surprised when I saw this pair at a store I just had to get them. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...